לרוב הפוסקים אינן מחוייבות בק"ש מעיקר הדין, ומ"מ כדאי וראוי שיקראו פסוק ראשון של קריאת שמע ויש אומרים פרשה ראשונה, וכתבו פוסקי זמנינו שיקראו את כל ק"ש (ראה סי' ע ס"א ובמשנ"ב שם וביאורים ומוספים על המשנ"ב שם ועל סי' קו סק"ד), והיינו מצד המנהג.
ומ"מ אינן מחוייבות לקוראה דוקא בזמנה (ערוה"ש ס"ב ואשל אברהם להגאון מבוטשאטש ס"א).
אבל דבר טוב לקוראה בזמנה דהנשים נהגו להחמיר מצוות עשה שהזמן גרמא, ובפרט לפי מה שנהגו לקרוא כל הק"ש (דההיתר שלא לקוראה בזמנה כ' העה"ש על דעת הב"ח שמחייבן בפסוק ראשון מדין ייחוד ה', וייחוד ה' אינו תלוי בזמן ק"ש, אבל לפי מה שנהגו לקרותה כולה לא שייך להיתר זה, ומ"מ כ' הא"א הנ"ל שגם נשים הנזהרות לקרוא כל הק"ש אין צריכות לקוראה דוקא בזמנה, וצ"ל דבזה נהגו ובזה לא נהגו להקפיד).
מק"ט התשובה הוא: 120758 והקישור הישיר של התשובה הוא: shchiche.com/120758