להוסיף בגדי אחרים אסור, אבל בגדי החולה עצמו יש שהתירו לכבס הרבה יחד במכונת כביסה בזמנינו שהוא מעשה אחד לכולם (שערי נחמה עמ' מד בשם הגריש"א, אשרי האיש סנ"ז, חנוך לנער פכ"א הערה ב, וכ"כ לגבי חוה"מ בשו"ת מנחת יצחק ח"ח סי' נ סק"ב), ויש שהוסיפו על זה שאדרבה הוא עדיף מכיון שבזה עוסקים פחות בכביסה ופחות מסיחים דעתם מן האבלות (הלכות חג בחג בין המצרים עמ' מט).
כשיכול לכבס לפני שבוע שחל בו עליו לכבס לפני כן דכמה שיכול למעט בזה עדיף (עי' אמת ליעקב להגר"י קמינצקי עמ' תקיג שנקט דאפי' לקנות בגדים חדשים עדיף, ואמנם יש שחלקו ע"ז, אבל כשיכול להימנע בקל עדיף, ועי' נוסח דומה בחוט שני חוה"מ עמ' רלז, ושם מיירי לגבי חוה"מ, וכן בהליכ"ש ניסן פי"ד הערה יז (לענין בין המצרים) נקט שאם רגיל גם בשימוש בטיטולים הוא עדיף מלכבס, והגרח"ק כתב בשם החזו"א שילביש לתינוק מלוכלך וכמובן דהכל לפי הענין ובודאי לא מיירי בלכלוך של צואה וכיו"ב אבל כמה שאפשר להמנע העדיף להימנע מזה, ואפשר גם שהחזו"א החמיר משום בקעה מצא וכו' כמו שהביא בשמו הגרח"ק על הוראותיו בחוה"מ במכתבו הנדפס באגרות וכתבים, ועי' גם מבית לוי חי"ג עמ' כ בשם הגרש"ו לענין תגלחת לבן ג' שאם יכול להקדים לפני ג' השבועות יקדים), ואף אם כבר נכנס ר"ח יש להקדים הכביסה אז לפני שבוע שחל בו מכיון ששבוע שחל בו הוא איסור מדינא דגמ', והחמירו בו הפוסקים יותר בכמה דברים (עי' שע"ת ריש סי' תקנא) ותשעת הימים הוא מנהגא.
ובתוספת לכל הנ"ל נראה להוסיף דמאחר שמבואר בפוסקים שאם יכול להימנע מן ההיתר יש לו להימנע, א"כ אם יכול לקמט הבגד וכיו"ב באופן המבואר בפוסקים שלא ייחשב על ידי זה כבגד מכובס ודאי שהוא עדיף.
לתשובה זו פורסמו 2 תגובות. לצפיה בתגובות לחץ כאן.
מק"ט התשובה הוא: 120987 והקישור הישיר של התשובה הוא: shchiche.com/120987
ישר כח עצום ותודה רבה לכבוד מו"ר הרב שליט"א,
על מתן תשובותיו המתוקות מדבש.
שני דברים בבקשה&8230;בתשובות הרב על רחיצת הבגדים ..
עדיף מכונה אחת גדולה אם יש צורך ניכר ועגיפה לפני שבוע דחל בו.
מחילה על התמימות מדובר על מתלכלך בצואה &8230;האם אותו דין למחליף הרבה מכנסים וכו'
ולגבי סעודה מפסקת הבינותי שחי'יב בפת ולא יכול לצאת במזונותמושטר אוכלין?
להתיחסות כבוד מו"ר הרב שליט"א,
אודה מקרב ליבי.
שלו' וברכה
לגבי השאלה הראשונה התשובה היא שכן.
לגבי השאלה השניה (המתייחסת לתשובה המדברת לגבי פת בסעודה המפסקת https://shchiche.com/120989 ) התשובה היא שאין חובה, התשובה בעיקר מדברת אם יש בזה ענין לאכול פת.
ובמאמר המוסגר לעתים יהיה חובה לאכול פת בסעודה המפסקת, במקרה שאכל קודם לכן סעודה עם שני תבשילין או שלא כהלכות סעודה המפסקת, אז במקרה כזה יצטרך לאכול סעודה עם פת לאחר מכן, כדי שהסעודה הראשונה לא תיחשב סעודה המפסקת שאכלה שלא כמצותה.