ממתק בודאי מותר, ופרס יש עניין לומר במפורש שלא יחול הקנין בשבת, אך מעיקר הדין יש מקום להתיר גם בלא זה אם זה נצרך בשביל שהילד ילמד, מכיון שהוא לצורך מצוה.
הנוסח של המתנה לא יהיה שהקנין יחול לאחר שבת אלא שלא יחול כעת קנין.
מקורות: לגבי אוכל ראה שכג, ולגבי מתנה וצורך מצוה ראה שו סק"ו ולגבי לימוד קטן אם נחשב מצוה ראה בשו"ע סעיף הנ"ל, ולגבי העצה שלא לזכות ראה ר"י אסאד או"ח פג.
לגבי הנוסח ע"ע או"ח תקלט ז ודוק.
מק"ט התשובה הוא: 2385 והקישור הישיר של התשובה הוא: shchiche.com/2385
קשור
עד כמה התשובה הזאת היה שימושית?
לחץ על כוכב כדי לדרג אותו!
דירוג ממוצע 0 / 5. ספירת קולות: 0
אין הצבעות עד כה! היה הראשון לדרג את הפוסט הזה.
We are sorry that this post was not useful for you!
Let us improve this post!
Tell us how we can improve this post?
עוד תוכן קשור:
- ילדים שקבלו ממתק מאבות ובנים האם מותר להם להחליף את הממתק בשבת על ממתק אחר להחליף עם אחרים יש בזה בעיה ולהחליף עם ההורים לכאורה מותר. מקורות: להחליף עם אחרים ראה שכב ו וכן בבה"ל שם, ושלח ה ברמ"א לענין זוג ופרד,ושכג ג, וכן הורה הג"ר זבולון שוב בכת"י שתח"י, ולענין עם ההורים מכיון שזה ברשותם, ראה שכב שם, וכן כמדו' שהבנתי מפי הגר"ע פריד....
- האם מותר לילדים בשבת לשחק במשחק שיש בו כסף משחק מותר מכיוון שלא מדובר בכסף אמיתי. מקורות: כך כתב בספר אור לציון, וכ"כ הגרשז"א אולם לד' הגרנ"ק שאף שמצד הדין מותר ראוי שלא להרגילם בזה עי"ש....
- חילקו לילדים בליל שבועות בקבוקי שתיה סגורים האם ביום טוב זה יותר קל משבת בכמה סוגיות מבואר דתיקון כלי ביום טוב לא הותר אפי' לצורך אוכל נפש, ולכן הנוהגים שלא לפתוח בקבוקי שתיה בשבת ינהגו כן גם ביום טוב. ומ"מ מי שסובר שמעיקר הדין מותר בשבת לפתוח א"כ יום טוב הוא יותר קל, מכיון שלדעת חלק מהראשונים אפי' מלאכה גמורה של עשיית כלי באוכל נפש איסורה הוא רק מדרבנן. […]...
- מי שנטל ידו ובטעות הנטילה הגיעה רק לחלק מהיד האם צריך לנגב את היד לפני שנוטל מחדש כדין להמשנ"ב לא צריך ולהחזו"א צריך. ונחלקו בין לגבי אם היתה כוונתו לנטילה ובין אם לא. מקורות: משנה ברורה קסב ס"ק כז לענין נתכון, ולענין מי הנקיון בביאור הלכה סעיף ב ד"ה הנוטל, וחזו"א או"ח כד כ, וראה עוד פוסקים בביאורים ומוספים על המ"ב שם....
- האם שיעור בכדי אכילת פרס לגבי בשר ויין הוא בכל דבר לגופו או שתמיד משערים בפת נחלקו בזה האחרונים, דהמנ"ח נקט שבכל דבר לגופו, כמו באכילת כזית נבילה יש לשער באכילת פרס של כזית נבילה, ואפי' בשתיה לפי הסוברים שגם בשתיה השיעור הוא כדי אכילת פרס יש לשער באכילת פרס בשתיה, והחזו"א חלק על זה ונקט בהכל משערים באכילת פרס חיטין מיסב ואוכל בליפתן כמו שנאמר לגבי בית המנוגע בסוכה ו […]...
- יצא כעת מאוורר חדש שיש לו פס מתכת מלמעלה שנטען אוטומטית מקרני השמש והשאלה אם בשבת מותר להשתמש בזה אם היה נטען כבר לפני שבת.
ואם מותר להזיזו בשבת ממקום למקום
מקופי' נראה דלא שייך בשום אופן להתיר דבר כזה בשבת, מאחר והחזו"א סובר שחשמל הוא איסור גם מצד בונה, ויש כאן פלוגתא בדאורייתא והחזו"א מחמיר ורב גובריה, וגם לענין איסור טלטול לא נראה לחלק דחכמים תקנו דומי' דשל תורה, וכ"ש דהוא מלאכתו לאיסור דבפועל אין היתר שימוש בזה, ובמאמר המוסגר יש לציין דאיסור דרבנן בשבת […]... - מטאטא שהתפרק בשבת האם מותר לטלטלו בשבת המקל והמברשת מוקצה שמא יחזור ויחברנו בשבת. מקורות: ראה ספר ארחות שבת יט, קעג, וע"ש שדן לענין נתפרק בע"ש, וכן כתב בספר וביום השבת עמ' קמד לגבי המקל והמברשת....
- משחק חשמלי שעושה רעש שהתינוק מפעילו בשבת ומפריע לסעודה, האם מותר להרחיקו מן התינוק בשבת לצורך מקומו אם מפריע לו רק מחמת שאינו שבתי דעת רוב הפוסקים לאסור, אלא אם כן רוצה להזמין אורחים ומתבייש להכניסם שם, ואם מפריע הרעש מטבעו יש מקום להתיר כשעלול להיגרם רעש במשחק על ידי התינוק, ובודאי כאשר הוא רועש מותר להוציאו. מקורות: יש כאן כמה נידונים לדון בהיתר של צורך מקומו, האחד האם הפרעה של קדושת […]...
- האם מותר לתת לתינוק לצאת בשבת עם מוצץ במקום שאין בו עירוב אין להתיר אפילו במקום שאינו רשות הרבים מן התורה, ואף אם הקטן עושה מעצמו, עכ"פ אם שהגיע לחינוך, קשה למעשה להקל בזה. מקורות: מצינו בכמה דברים שהתירו לצאת אפי' אינו מלבוש, אבל רק בדברים שיש בהם טעם ברור כגון תכשיט או בדבר הקשור בבגד [בצירוף שהוא לאצולי צערא, ולכן כאן גם אם יהיה קשור בבגד […]...
- האם מותר לשים על הגוף בשבת דבר להברחת יתושים על דבר תכשיר שמצמידים על האדם שיש בו ריח להבריח יתושים, והוא כעין צמיד שיש בו גוש של חומר מסויים עם ריח שהיתושים אינם אוהבים לשהות בקרבתו, האם חשוב רפואה לענין איסור רפואה בשבת. אין איסור להשים אותו על גופו בשבת, ואם שם אותו על עצמו מערב שבת באופן שהוא קשור עליו ואינו נופל, ואפילו […]...