עיקרי הדברים נידונו והתבארו בתשובתי על קלפי טארוט, ומ"מ אכתוב כמה דברים הנוגעים באופן ממוקד לשאלה הזו.
למען הדיוק הורוס במקורו הוא שם של ע"ז ושל דת ע"ז, וצריך לברר מה הקשר בין גורל זה לכלי זה שהזכרת (שאיני מכירו) כמו"כ גורלות הוא בעיה לפ"ד השו"ע סי' קעט ס"א כמשנ"ת, וכמו כן יש מצוות תמים תהיה שלא לדרוש אחר עתידות כמ"ש כמה ראשונים, וע"ז מיוסדים דברי שו"ע אלו ע"פ פסחים קיג ע"ב, כמו"כ הרמ"א כ' שמי שהולך בתום וכו' הוא משובח והגר"א הביא לזה מקור מגמ' בנדרים כל המנחש וכו', כמו"כ להרמב"ם ההיתר בסימנים הוא רק לשעבר רק דיש לדון אם צריך לחשוש להרמב"ם (ותלוי אם המחמירים ברמ"א הכונה לרש"י או להרמב"ם עי' בפנים).
ומ"מ אם אין בזה בעיה של ע"ז לפ"ד רש"י בחולין צה ע"ב נראה לכאורה שעיקר האיסור הוא כשסומך עליו לענין מעשה, ולכן אינו עובר איסור ניחוש בדבר זה, (ודין תמים תהיה שלא לשאול בעתידות נצטרך לומר חדא מתרי, או דנימא שאינו איסור גמור כמו שהוא לכמה פוסקים כמו שהבאתי בתשובה הנ"ל, או דנימא דהאיסור הוא רק במעשה כמו שסבר רש"י על איסור ניחוש), והשו"ע שלא הזכיר חילוק זה אפשר שסובר כהרמב"ם פי"א מהל' ע"ז שרק על העבר מותר לברר ע"פ סימן כמו אם היה ברכה בעבר או לא, והרמ"א שהזכיר בזה ב' דעות עי' בתשובתי הנ"ל מה שכתבתי בזה.
מק"ט התשובה הוא: 121210 והקישור הישיר של התשובה הוא: shchiche.com/121210