לגבי שאלתך אם יאמר תחנון ביום שקונה הדירה וכיו"ב ועכ"פ בקונה דירה בא"י, לא שמענו מניעת אמירת תחנון באופן זה מלבד האופנים שהתבארו בפוסקים, ואדרבה הוא הזדמנות בזמן שמחת ביתו לזכור צער השכינה שגורשה מביתה, כמ"ש אם לא אעלה את ירושלים וכו' שמטעם זה צריך לשייר אמה על אמה כשמסייד כמ"ש בשו"ע הל' ת"ב, וע"ד מ"ש בברכות נח ע"ב דיו לעבד שיהא כרבו.
ויש להוסיף דבפוסקים הובא שמי שאינו אומר תחנון גם הציבור אין אומרים מחמתו, ממילא אין לדבר סוף דכל מי שמברך על בשורה טובה לא יאמר תחנון, ויש להוסיף עוד דיש דעות בפוסקים דמי שהוא יו"ט שלו (כגון בעל ברית) שייך להוסיף לו עלייה כדין יו"ט, ואם תאמר דכל בעל בשורה טובה אפשר להוסיף לו עלייה אין לדבר סוף.
עוד יש להוסיף דיש דינים בט' הימים של פטור מדיני אבלות למי שיו"ט שלו הוא (וכנ"ל בדיני ת"ב נדחה) ופשיטא שמי שקיבל הון רב באופן המחייבו בברכת הטוב והמטיב, על אף דבאופן זה מותר לברך הברכה ואכמ"ל, מ"מ אינו פוטרו מדיני אבלות בט' הימים.
הכלל העולה שדיני יו"ט שלו לא נאמרו בכל בשורה טובה אלא רק במה שנתבאר בפוסקים.
מק"ט התשובה הוא: 121546 והקישור הישיר של התשובה הוא: shchiche.com/121546