מהמבואר בסוגיות שבשבת א"א להכניס יותר מג' אבנים בלא היתר להכניס יותר מזה, כמדומה שאין לך ראיה גדולה מזו שרק ממשות צואה אוסרת, שהרי באבנים אין שייך לנקות שומנים כליל ולכלוך בלא ממשות אלא רק ממשות בלבד וכ"ש ג' אבנים בין אם נפרש מקורזלות חדודות ובין אם עגולות, ומה שנזכר בפוסקים ענין ליתן מים בגמ' לא נזכר דבר מזה ולכאורה הוא לרווחא דמילתא, וכעי"ז ראיתי בשם הגרח"ק, ויש להוסיף עוד דצואה שאין בה שום ממשות אלא גוון כל דהוא שצריך הרבה להתאמץ להסירו קצת דוחק לומר דחמיר מצואה יבשה בעין שאינה אוסרת כשהגיעה לשיעור שאינה אוסרת, וכבר האריכו האחרונים להקל בהגדרות אלו כל אחד לפי דרכו, עי' דברי חיים ואשל אברהם מבוטשאטש וקריינא דאגרתא (עי' דעת נוטה מש"כ בזה ודוק) ובהרחבה בשו"ת קנה בושם.
מק"ט התשובה הוא: 124617 והקישור הישיר של התשובה הוא: shchiche.com/124617