שאלה
לכבוד מו"ר הרה"ג רב סילבר שליט"א
אחדשה"ט
מלקות במקום מיתה כו', וברש"י וכי היכי דסקילה בפני עצמה ושריפה בפני עצמה והרג בפני עצמה הוי נמי מלקות כאחת מן המיתות.
ע"כ.
וצע"ק מדוע לא הזכיר נמי חנק.
החותם בכבוד רב, שמואל דוד בערקאוויטש
***
תשובה
שלו' רב
אמרינן בכמה דוכתי אטו תנא כי רוכלא לימני וליזיל ומה שבכל אופן לא הוה סגי ליה בשנים ומנה שלש, אפשר שאם היה מונה רק שנים היה נראה שדומה רק לשנים הללו, ואינו נכון שכן דומה לכל המיתות, ולהכי מנה שלשה.
והיה אפשר לומר על דרך צחות דהרי סתם מיתה בתורה היא חנק, ורק שאר המיתות הם מיתות מיוחדות בפני עצמן שנשתנו מסתם מיתה הכתובה בתורה, וממילא מלקות דומה יותר להם ולא לחנק, שכן מלקות בודאי אינו דין סתם מיתה, אלא יצא מכלל מיתה לדון בעונש כעין מיתה, אבל האמת נראה כפירוש הראשון שכתבתי.
בכבוד רב וכט"ס
***
מק"ט התשובה הוא: 119127 והקישור הישיר של התשובה הוא: shchiche.com/119127