שאלה
שלום רב!
אבקש מכם הסבר המלים המודגשות בלשון הפסוק שופטים ז, י: וְאִם יָרֵא אַתָּה לָרֶדֶת רֵד אַתָּה וּפֻרָה נַעַרְךָ אֶל־הַמַּחֲנֶה.
לא מצאתי כלום במפרשים, ואני בעניי הייתי רוצה להבין פירוש מילים אלו.
אני מאד מודה לכם.
בברכה, יואל
***
תשובה
שלום רב
נאמר לגדעון שירד למחנה הגוים.
הנער שלו היה נקרא פורה [כך היה שמו], ונאמר לו שירד עמו למחנה הגוים גם נערו פורה.
***
מק"ט התשובה הוא: 119203 והקישור הישיר של התשובה הוא: shchiche.com/119203
שאלות קשורות
עד כמה התשובה הזאת היה שימושית?
דרג את התשובה ובכך תקדם אותה!
דירוג ממוצע 0 / 5. ספירת קולות: 0
אין הצבעות עד כה! היה הראשון לדרג את התשובה הזו.
We are sorry that this post was not useful for you!
Let us improve this post!
Tell us how we can improve this post?
עוד תוכן קשור:
- בפירוש הפסוק חסד ואמת שאלה - כתיב בבראשית פרק כד פסוק מט ועתה אם ישכם עשים חסד ואמת את אדני הגידו לי ואם לא הגידו לי ואפנה על ימין או על שמאל. וק' דהרי חסד ואמת היינו חסד של אמת שאין בו תשלום גמול, כדפרש"י ר"פ ויחי, וצ"ב שהרי קבלו כאן שכר שנתן לה כלי כסף וכלי זהב ולהם […]...
- בפיסוק הפסוק צללו כעופרת במים אדירים בפסוקי דזמרא {בע"ה עש"ק פר' משפטים ע"ו מודיעין עילית} מה שהקשה כת"ר ע"ד הפמ"ג או"ח סי' נ"א (הוב"ד במ"ב שם סקי"ז) להפסיק בשירת הים בין במים לבין אדירים, שכך הוא ע"פ הגמ' במנחות נ"ג א' ע"ש, והקשה דבמכילתא ועוד ראשונים פי' לא כן. תשובה ראשית כל לא הבנתי מה הקשה מהמכילתא אם בגמ' לא נקטו כן, דודאי […]...
- האם יכול לענות קדושה דסדרא כאשר אינו אוחז שם וא"כ האם צריך לומר כל הפסוק לכאורה היה צריך לומר עם הציבור אם נמצא איתם ועוסקים בקדושה דסדרא, אולם לא נהגו לענות, אבל לדידן שאינו דין של אמירה בציבור נראה שאינו מצד דבר שבקדושה אלא מצד דרך ארץ שלא יפרוש מן הציבור. לענין אמירת הפסוק עדיף וראוי לומר כל הפסוק. מקורות: השעה”צ סי’ קלב סק”ג הביא מהמג”א דאם בא קודם התפילה […]...
- זבחים לא ע"א, בגירסת הפסוק המובא שם שאלה לכבוד מו"ר הרה"ג רב עקיבא שליט"א שלום וברכה זבחים ל"א ע"א, אמר רבי ינאי חישב שיאכלוהו כלבים למחר פיגול דכתיב (מלכים ב ט, י) ואת איזבל יאכלו הכלבים בחלק יזרעאל כו', עיין הגהות יעב"ץ {וז"ל היעב"ץ, שיאכלוהו כלבים פיגול דכתיב ואת איזבל וכו', כפי שכתוב כאן בספרנו אין זה כתוב בשום מקום במלכים [והמ"מ […]...
- כשחל פורים ביום הששי, מה יקדים לקנות בבוקר, האם צרכי פורים שזה צריך כבר ליום הששי, או צרכי שבת, משום תדיר ושאינו תדיר, תדיר קודם בע"ה אדר תשפ"א לכבוד הגאון המפורסם כמוהר"ר גמליאל הכהן רבינוביץ שליט"א, מח"ס "גם אני אודך" ו"פרדס יוסף החדש" על המועדים שלו' וברכה ורב טוב מאחר והשאלה מתרחבת לכמה אנפין אשתדל לילך בזה בקצרה ולבאר עיקרי היסודות השייכים לנידון זה. א. יתבאר דבגדי יו"ט עדיפי משל שבת הנה מבואר ברמ"א בהל' יו"ט [סי' תקכט ס"א] […]...
- תשובות לשאלות שנשאלו בדף היומי ב"ק סא ע"א כך מקובלני כל המוסר וכו' אין אומרים דבר תורה משמו, וקשה שהרי הוא ציוה אותם ללכת ולהסתכן תשובה לשונו של דוד המלך מתחילה הי' מי ישקני מים וגו', והלשון מי בעברית שלנו הכונה שאני מבקש מכם שמי מכם ילך וישקני מים וגו', אמנם לכשנתבונן בל' ארמית פירושה של התיבה "מי" פירושו דבר […]...
- האם יש מקור למש"כ ר"י דמן עכו על מעשה חולדה ובור מה שהוסיף שם שהבת היתה בתו של ר' מאיר התנא והבחור היה ר' יוסי הכהן איני מכיר מקור לדבריו, ואפשר להפנות השאלה להג"ר יצחק ישעיה וייס שחקר כמה דברים כיוצא בו. לגוף שאלתך אם יש מה להוסיף במעשה חולדה ובור, יעוי' במדרש הגדול מה שהוסיף שם על זה. וביאורי על חלק זה של המדה"ג עדיין […]...
- מוכר שערות סוכר (ימבמבם) מסוכר כשר שמבושל במכונה שכורה האם אפשר לקנות ממנו יעוי' ביו"ד סי' קכב ס"ו שסתם כלים אע"פ שבדיעבד אם בישל בו המאכל מותר משום שסתם כלים אינם בני יומן מ"מ אסור לומר לגוי בשל לי ירקות בקדירתך, ובפתחי תשובה שם סק"ה הוסיף בשם הלבושי שרד בחידושי דינים ליו"ד סי' נח שאפי' אם הגוי עושה מעצמו לצורך ישראל או לצורך אנשי העיר שרובם ישראלים אפשר […]...
- האם אפשר לומר קדיש וחזרת הש"ץ אם יש רק ששה שומעים שסיימו שמונ"ע ועוד ארבעה שעדיין לא סיימו המשנ"ב (סי' נה סקל"ב) הביא מחלוקת לגבי קדיש האם אפשר לצרף יותר מאחד שעדיין מתפלל או ישן אם הרוב פנויים לשמוע קדיש או שההיתר לצרף רק אחד שמתפלל או ישן, ולגבי ישן הכריע להחמיר, ומשמע שלגבי מתפלל לא הכריע להחמיר. ולכן לגבי מעריב במקום הצורך מותר להקל בזה, אבל לגבי שחרית ומנחה אמנם נחלקו בזה […]...
- מה יעשה אדם וינצל מפגעי הטכנולוגיה להלן כמה רעיונות שיוכלו לסייע למי שרואה עצמו נעזר בהם (והדברים מיועדים מראש רק למי שמחפש להרחיק עצמו מהטכנולוגיה כמו שיבואר להלן). ראשית כל צריך לדעת שרוב העבודה בפועל להימנע ממכשול ומבזבוז זמן שעל ידי הטכנולוגיה היא הרחקת הניסיון מאיתנו, מכיון שלא נברא עדיין אדם שהמפגש עם זה לא יזיק לו כלל, אם בבזבוז זמן, […]...