נראה שיש סתירות בזה.
מקורות: במכילתא דרשב"י שהו' ברמב"ם עבדים ג ורמב"ן משפטים שאין מוסר שתים לעבד אחד משמע דזה פשיטא שאין מותר בלא שימסור לו ולכך נקטו בכל מקום רבו מוסר, וכן דייק המהרש"ל מהרמב"ם שם, אולם בספ"ג דקידושין משמע שאין תנאי כזה עי"ש ובתוס', וכן ציין הצ"פ לתמורה ד, וכן ציין הישועת דוד לדברי הרמב"ם במקום אחר דמשמע שאין תלוי בדעת רבו.
מק"ט התשובה הוא: 1561 והקישור הישיר של התשובה הוא: shchiche.com/1561
קשור
עד כמה התשובה הזאת היה שימושית?
לחץ על כוכב כדי לדרג אותו!
דירוג ממוצע 0 / 5. ספירת קולות: 0
אין הצבעות עד כה! היה הראשון לדרג את הפוסט הזה.
We are sorry that this post was not useful for you!
Let us improve this post!
Tell us how we can improve this post?
עוד תוכן קשור:
- חציו עבד וחציו בן חורין האם אומרים בו מה שקנה עבד קנה רבו או לא הנה קיימא לן דאחר תקנה שכופין את רבו לשחררו מי שחציו עבד וחציו בן חורין הוא רק מעוכב גט שחרור וממילא אין בזה שייכות לרבו כלל, יעוי' בסוגיות בפ"ד דגיטין. וכן כ' בשו"ת אדמת קודש ח"ב או"ח סי' י שכתב דבחציו עבד וחציו בן חורין כיון שכופין את רבו לשחררו לא הוי מציאתו לרבו. ויעו' […]...
- אב שמינה מוהל למול את בנו האם מותר לאכול קודם המילה וכן בחנוכה אשה או בחור בן ספרד שאינם מדליקים נרות בעצמם האם מותר להם לאכול כן. מקורות: יעוי' מ"ב סי' תע סוף סק"ו....
- בן ספרד הנוהג כדעת המחבר האם מותר לו לאכול בשבת תבשיל שחימם בן אשכנז באופן שהיה מותר רק לדעת הרמ"א התבשיל מותר גם לנוהג כדעת המחבר. מקורות: אמנם המחבר החמיר לכתחילה לחשוש למחמירים, ואמנם חימום הוא סיבה לאסור התבשיל [עי' רנז א וע"ע רנג א] אולם הכלל הוא שלענין מעשה שבת נוקטים להקל [עי' סי' שיח], ומכיון שיש כאן מחלוקת ראשונים המחבר מודה שלענין מעשה שבת מקילים, והרחבתי בזה עוד בעם סגולה חלק א' סי' […]...
- יצא כעת מאוורר חדש שיש לו פס מתכת מלמעלה שנטען אוטומטית מקרני השמש והשאלה אם בשבת מותר להשתמש בזה אם היה נטען כבר לפני שבת. ואם מותר להזיזו בשבת ממקום למקום מקופי' נראה דלא שייך בשום אופן להתיר דבר כזה בשבת, מאחר והחזו"א סובר שחשמל הוא איסור גם מצד בונה, ויש כאן פלוגתא בדאורייתא והחזו"א מחמיר ורב גובריה, וגם לענין איסור טלטול לא נראה לחלק דחכמים תקנו דומי' דשל תורה, וכ"ש דהוא מלאכתו לאיסור דבפועל אין היתר שימוש בזה, ובמאמר המוסגר יש לציין דאיסור דרבנן בשבת […]...
- האם מותר לשתות קפה לפני שמגישים אוכל לבעלי החיים שבבית? מותר: מקורות: יעוי' במשנ"ב שלגבי שתיה אין קדימה לבעלי החיים לפני האדם....
- האם מותר להשיב שלום לשאינו שותו"מ בזמן ק"ש בין הפרקים לא ישיב. מקורות: לכאורה היה מותר להשיב לו מכיון שמה שכתבו הפוסקים שהיום נהגו שלא להשיב שלום וממילא אין מצפים לתשובת שלום בזמן התפילה, לא שייך לגביו, מכיון שהוא לא נהג כן והוא מקפיד ואינו יודע הסיבה למה שלא ישיבו לו, וא"כ חוזר עיקר הדין שמותר להשיב, אמנם נראה שלא ישיב מכיון שאין הזכות לזה […]...
- בעת מתקפת טרור על עם ישראל האם מותר לומר תהלים ותחינות בציבור בשבת מותר. מקורות: ראה שו"ע הל' שבת רפח, ט, והל' תענית תקעו, יג....
- אם נשפך שתיה על השלחן בשבת האם מותר להעבירו עם סמרטוט מותר, אף אם נשפך על מפת השולחן. רק יזהר לנגב בקלות וברכות להסיר את המים משם ולא לנגב בכח או בדוחק לייבש את זה כמו ביום חול. לגבי שימוש בנייר לניגוב מוחלט, נחלקו הפוסקים אם יש בזה סחיטה ונוקטים להחמיר מחמת חשש דאורייתא וגם בו ללהשתמש בקלות וברכות ולא בחוזק ובדוחק, אך יכול לתת את […]...
- האם מותר לזרוק אריזה שכתוב עליה המילה שבת מותר....
- האם מותר לייצר מי סודה בשבת לדעת כמה פוסקים מותר ליצור סודה בשבת, אך יש שאסרו זאת משום נולד. מקורות: ראה שו"ת רב פעלים ח"א או"ח סי' יח שכתב להתיר הכנת סודה משום שאין מכה בפטיש באוכלין, ויש לציין שכך גם הכרעת הביאור הלכה שיח ד"ה והדחתן לומר שאין מכה בפטיש באוכלין כדעת הנשמ"א שהביא שם, עיין שם שהביא כמה ראיות […]...