יעוי' בתשובתי השניה (ד"ה האם הוא חייב לקחת וכו') שציינתי לדברי כמה אחרונים שנקטו שיברך שהחיינו בנפרד על הבגד או על הפרי, כיון שאינו שייך לקידוש כלל, ועי"ש מה שדנתי בדבריהם, ויש לציין בזה גם לדברי המג"א והאחרונים שהביא המשנ"ב סי' תר סק"ה שיש טועים ליקח אף בשאר ימים טובים פרי חדש וטעות הוא, ומשמע שהמנהג שהם עושים הוא אינו טוב, ומ"מ טוב שלא ינהג באופן שנכנס לחשש ברכה שאינה צריכה מה שיכול (כגון שלא ילבש הבגד בקידוש ולא יהיה הפרי לפניו), מכיון שדין זה אינו ברור כ"כ, כמו שמצינו ביקנה"ז שמברך הכל על כוס אחד, ומ"ש בפסחים קב ע"ב אין עושין מצוות חבילות לגבי בהמ"ז ולמסקנא היינו משום דלא שייך ברכהמ"ז לקידוש דתרי מילי נינהו, אעפ"כ אפשר דלא שייך במקום ברכה שאינה צריכה, כיון שמברך בכל אופן על הכוס כל מה שהיה צריך לברך על הפרי ואינו צריך להוסיף לה ברכה.
ומ"מ לכו"ע אם התכוון לפטור בברכת שהחיינו של הקידוש את הבגד או הפרי אינו חוזר ומברך.
מק"ט התשובה הוא: 122221 והקישור הישיר של התשובה הוא: shchiche.com/122221